Sociaal emotionele ontwikkeling op de HenricusschoolEen steeds belangrijker wordend aspect van het onderwijs is het begeleiden van de kinderen met betrekking tot de sociaal emotionele ontwikkeling. Voor het aanleren en versterken van wenselijk gedrag, het leren samenwerken, verantwoordelijkheid dragen en andere sociaal emotionele aspecten in het kader van burgerschap gebruiken wij de normen en waarden die wij de kinderen aanleren volgens de 7 gewoonten . Ook starten wij aan het begin van elk schooljaar met de methodiek "Grip op de Groep" bestemd om in de eerste zes weken van het jaar de groepsstructuur te versterken. Naast het werken met de zeven gewoonten, volgen wij de kinderen gedurende hun schoolloopbaan in hun emotionele ontwikkeling. We gebruiken hiervoor het landelijk erkende meetinstrument via de leerlingtevredenheids enquete van Vensters. Waar werken wij aan bij ons op schoolDe School streeft er naar om kinderen te leren: Positief sociaal klimaatOp schoolniveau streven wij naar een positief sociaal en moreel klimaat, waarin: leerkrachten prettig werken, handelingsverlegenheid bij leerkrachten voorkomen wordt, kinderen zich veilig voelen, kinderen zich gehoord en gezien voelen, iedereen bereid is zich te verplaatsen in de ander, iedereen op een positieve manier met elkaar omgaat, de eigen kracht van kinderen benut wordt. Hoe doen wij dat?Het gaat vooral over de wijze waarop wij met elkaar omgaan: en verantwoordelijkheid en sociale betrokkenheid anderzijds? levensstijl van anderen?
|
ContactElft 53 1777 AC Hippolytushoef T 0227 – 239000
Volg ons ook op | Locatie
Aangesloten bijWij werken samen met | Snel naar:Groepen
Nieuwsbrief aanmelden
| Henricusschool De school
Onderwijs Participatie Protocollen
Zoek in de site |